Handelsbetingelser
Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
AARHUS SEA SHOP ApS
CVR 37103306
Gåseagervej 14
8250 Egå
[email protected]
Tlf.: 86 78 61 11
Etableringsår: 2015
Betaling
Du kan betale med Dankort, Mastercard, Visa, Visa Electron og Mobile Pay
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Hvis du betaler med et MasterCard, Visa Electron eller et andet debet/kredit betalingskort (undtagen Dankort), reserveres beløbet på din konto i henhold til din aftale med din kortudbyder. Reservationen ophører og beløbet trækkes på din konto, når varen afsendes fra vores lager.
Hvis du fortryder din ordre inden varen er afsendt, giver vi meddelelse til din kortudbyder om samtidig at annullere reservationen af beløbet på din konto. Vi gør opmærksom på, at det er din kortudbyder, der herefter er ansvarlig for at annullere reservationen, og at beløbet kan være reserveret på din konto i en periode på løbende måned plus 30 dage, afhængigt af din aftale med kortudbyder – også selvom du har annulleret din ordre hos os.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Betaling via ViaBill:
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Levering
Aarhus Sea Shop ApS tilstræber at alle ordre bliver sendt i løbet af 1-4 arbejdsdage, hvis de bestilte varer er på lager.
Alle varer sendes med GLS medmindre du som kunde har valgt anden transportør
1) For bestilling under kr. 500,- til din lokale GLS pakkeshop udgør levering og håndtering kr. 59,-
2) For bestilling over kr. 500,- leveres varerne fragtfrit til din lokale GLS pakkeshop
3) For bestilling til erhvervsadresse med GLS udgør levering og håndtering kr. 69,-
4) For bestilling til Pakkeboks med Post Nord udgør levering og håndtering kr. 79,-
5) For bestilling til din lokale PostNord pakkeshop udgør levering og håndtering kr. 79,-
6) For bestilling til din hjemadresse med PostNord udgør levering og håndtering kr. 89,-
7) Store varer som f.eks. jollemast, rullede sejl m.v. sendes med fragtmand her udgør levering og håndtering kr. 350,- (gælder kun brofaste øer).
Joller kan leveres med fragtmand (kontakt os for tilbud).
Norge = Fragt / Indfortoldning 375,00 DKK
Grønland = Fragt 375 DKK
EU Lande = Fragt 250,00 DKK
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag:
du har modtaget din vare
får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende mail til [email protected]. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksomme på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular, nederst på denne side og sende med retur.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for varer med en samlet værdi på mere end kr. 250,-
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 75,- DKK.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, (Herunder tovværk i afmålt længde m.v.)
Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om.
Varens stand, når du sender den retur:
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Aarhus Sea Shop ApS
Gåseagervej 14
8250 Egå
Pakker sendt til Pakkeshop / Pakkeboks modtages ikke.
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.aarhusseashop.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Eller bestil GLS returlabel her https://return.shipmondo.com/aarhusseashop
Varen sendes til:
Aarhus Sea Shop ApS
Gåseagervej 14
8250 Egå
Vi har brug for følgende information, når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine rimelige fragtomkostninger.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Aarhus Sea Shop ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren, pakke- og bogholderi personale for Aarhus Sea Shop ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på www.aarhusseashop.dk er Direktør Allan Borch Madsen Aarhus Sea Shop ApS
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til www.aarhusseashop.dk sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Som registreret hos Aarhus Sea Shop ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Aarhus Sea Shop ApS via e-mail [email protected]
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til direktør Allan Borch Madsen [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Cookies
Denne hjemmeside bruger cookies. Vi bruger cookies til at tilpasse vores indhold og annoncer, til at vise dig funktioner til sociale medier og til at analysere vores trafik. Vi deler også oplysninger om din brug af vores website med vores partnere inden for sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Vores partnere kan kombinere disse data med andre oplysninger, du har givet dem, eller som de har indsamlet fra din brug af deres tjenester. Du samtykker til vores cookies, hvis du fortsætter med at anvende vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv.
Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.
Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider.
Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen på vores hjemmeside.
Få mere at vide om, hvem vi er, hvordan du kan kontakte os, og hvordan vi behandler persondata i vores Privatlivspolitik.
Dit samtykke gælder for følgende domæner: aarhusseashop.dk
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Link til standardfortydelsesformular
Til:
aarhusseashop.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 22-07-2024